21:22 ТИЖДЕНЬ ХІМІЇ, БІОЛОГІЇ ТА ГЕОГРАФІЇ | |
Згідно річного плану роботи школи, з метою підвищення інтересу учнів до природничих наук (географії, хімії та біології), поглиблення знань, розвитку творчих та інтелектуальних здібностей учнів, залучення їх до різноманітної діяльності за інтересами, підвищення професійної майстерності вчителів з 12 по 16 листопада 2018 року в Токарівській ЗОШ І - ІІІ ступенів пройшов тиждень хімії, біології та географії. У сучасних умовах розвитку суспільства знання про природу та навколишнє середовище залишаються одним з основних складників змісту природничої освіти. Ці знання є основою для формування в учнів загальнонавчальних та спеціальних умінь, зокрема таких важливих, як уміння вести спостереження, виконувати експеримент, самостійно отримувати і переробляти інформацію. Це визначається насамперед тим, що науки про живу природу є основою пізнання навколишнього світу, розуміння законів живої природи, існування і виживання якого неможливе без збереження середовища існування. Засвоєння знань пов'язується зі здатністю учня свідомо використовувати їх у повсякденному житті. Сучасне життя потребує ініціативної особистості, здатної досягати в житті гуманістичних цілей, керуючись високими естетичними ідеалами. Суспільство не може повноцінно функціонувати без активної людини, яка є його джерелом. Біологія, хімія, географія… Науки про живу природу є основою пізнання навколишнього світу, існування і виживання якого неможливе без збереження середовища існування, розуміння законів живої природи. Але у час стрімкого розвитку телекомунікації наш мозок заполонила всемогутня всесвітня павутина Інтернет. При цьому зникає необхідність замислитись, як відбувається те чи інше явище природи, дослідити, переконавшись на власному досвіді, хімічні, фізичні, атмосферні процеси, поспостерігати за рослинами, тваринами, що нас оточують. Звичайно, простіше доторкнутися до екрану чи натиснути клавішу – і ось перед очима відповіді на всі запитання. Та, сидячи перед монітором, навряд чи можна зберегти рослини і тварин, відкрити новий хімічний елемент чи винайти речовину, створити ліки від смертельних захворювань тощо. Потрібно діяти й творити. Саме цим можна пояснити актуальність позакласної роботи з предметів природничого циклу у навчальному процесі. Метою тижня є розширити знання учнів з цих наук, розвивати інтерес до їх вивчення, виховувати любов до природи. І, дивись, – з’являться нові Мендєлєєви, Вернадські чи Колумби… Робота протягом тижня була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному та творчому розвитку учнів. Заходами тижня були охоплені учні 6-11 класів. Відкриття відбулося на шкільній лінійці, де учні 8 класу у віршованій формі розповіли, чому так важливо для сучасної людини знати природничі науки, любити й берегти природу. Вчителі ознайомили всіх присутніх ознайомили з планом проведення тижня. Також у співпраці вчителів з учнями було оформлено тематичний стенд, на якому розмістили цікаві інформаційні матеріали, питання природознавчої вікторини, ребуси та кросворди. У шкільному фойє розпочала роботу виставка науково-популярної літератури на природознавчу тематику. Багато нового й цікавого про біологію та її зв’язки з іншими природничими науками дізналися учні 7 класу під час проведення інтегрованої вікторини з біології, яку підготувала і провела вчитель біології та природознавства Кличко Т. М. 13 листопада. Також цього дня учні 8 - 11 класів переглянули відеофільм «Загадки планети Земля. Чудеса природи» Після перегляду класний керівник 11 класу Бородіна Н. В. залучила школярів до обговорення фільму, де кожен міг висловити своє враження від побаченого. Третій день тижня був не менш цікавим і пізнавальним. Видатний педагог А.С. Макаренко зазначав: «Гра дає дитині радість. Це буде або радість творчості, або радість перемоги, або радість естетична». Завдяки іграм у дітей зростає інтерес до навчання. Сучасні біологічні ігри збагатили й пожвавили проведення предметного тижня природничих наук. Вчитель географії Коваль О. І. разом з учнями 9 - 10 класів вирушили у захоплюючу мандрівку під час проведення географічного турніру «Подорож країнами Європи». А учні 6 класу разом з вчителем Кличко Т. М. провели гру «Світ, що нас оточує», де вони дізналися багато цікавих маловідомих фактів про природу рідного краю та проблеми, що виникають у довкіллі внаслідок діяльності людей. Це спонукало дітей замислитись про особистий внесок кожного у справу охорони природи.
15 листопада в рамках тижня природничих наук у школі під девізом відбулася ІX Міжнародна природознавча гра «Геліантус-2018». 12 школярів перевірили свої знання з хімії, біології, географії та фізики, виконуючи завдання гри з тем «Зв’язок та комунікація», «Паливо та енергетика», «Здоров’я та діагностика», «Погода та клімат». А ще цього дня учні 7 - 8 класів мали змогу продемонструвати свої знання, кмітливість та винахідливість під час інтелектуальної гри з природознавства, проведеної вчителями біології, хімії та географії Чорною Н. О. та Кличко Т. М. Перемогу у напруженій боротьбі одержала команда семикласників. На уроках хімії вивчаються основні хімічні закони, формуються навички безпечного поводження з речовинами у побуті, розкривається роль хімії у розвитку промисловості та у забезпеченні добробуту людини. І в останній день тематичного тижня у 7 класі вчителем Чорною Н. О. було проведено урок-вікторину «Цікава хімія», на якому школярі в ігровій формі узагальнили свої знання з теми «Початкові хімічні поняття». І хоча учні вивчають цей предмет зовсім небагато часу, але вони показали ґрунтовні знання з хімії, свою винахідливість, допитливість, креативність. Організація предметного тижня вимагає від учителів великої, ґрунтовної підготовки, до якої потрібно залучати максимальну кількість учасників. Проте результати роботи виправдовують зусилля педагогів і учнів. Проведені заходи активізували пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, біології, хімії, сприяли прояву ініціативи й самостійності, розкриттю індивідуальних здібностей дітей та їх талантів. Тиждень природничих наук закінчився, але продовжуватиметься праця вчителів, які пробуджують творчість і пізнання, підтримують інтерес та бажання вчитися. Голова методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу Н. О. Чорна
| |
|
Всього коментарів: 0 | |